Dopp i kopp med rödbetor?

..Ne, så var det ju givetvis inte, tänkte väl. :)

Idag har jag inte käkat Empes, det är jag nöjd över iaf. Har däremot käkat chips, choklad och druckit läsk, så egentligen har jag inte ett dugg att vara nöjd över, så ja.. :o
Har vart förbi Ricke idag och sagt  grattis igen och druckit kaffe, käkade dock ingen tårta, jag vet inte, ja gillar inte riktigt.
Men det var trevligt iaf, Lova och Nea var hemma, dom är förbannat söta dom två. Sen var de nå andra kids där också, vet inte vilka de var. Sen var Marie och Jonas där, och Jenny (?) och nån till, Mats var inte hemma, han vart utringd så han missa kalaset. Inte för att jag vet varför jag skriver det, är ju kanske inte så jätte intressant för er som väljer att läsa, men då är'e ju iofs också ett val, så ni behöver inte om ni inte vill. :p
Efter "kalaset"  så åkte jag och hämtade Sirkkas hund för han skulle på middag, så jag åkte till Jocke och Johanna och kollade film och käka massa skräp, filmerna som visades var 'Lösvikt med Robert Gustavsson' och 'Starsky and Hutch', glatt.     ...hade det varit om det inte vore för 'the puppy from hell', haha vilken knäpp hund, helt psykotisk och lyssnar inte för 5 öre, fast han är ju väldi fin och snäll, men förbannat busig. :)

Är lite sugen på såna där americanska cup cakes, vars får man tag i såna? ;b
 

                  Jag saknar dig min lilla prins. <3

  



Justja,
vi har ju varit i skogen hela förra veckan, och haft det riktigt bra!
Johan och Christoffer hann knappt återhämta sig efter bilresan från Västerås innan vi hade packat bilden och var påväg, första stoppet var Rautasälven 6km uppåt. Vi började knalla uppåt från bergfors, 30 meter in i skogen blev det dags att välja stig, hmm vi tar den som går närmast bäcken tyckte vi lät vettigast, sagt och gjort. Och så hade vi påbörjat vandringen som skulle förändra våra liv. Haha ne, inte riktigt då men. Vi knalla på, tills vi hade knallat rakt på en myr, vi tänkte en myr är ju ingen fara, rätt fin stig annars, men sen kom en till, och en till, och en till, och en till.. Efter vad som skulle tagit 40 minuter men istället tog över 2 timmar var vi framme, en riktigt fint ställe hittade vi. :) Dåligt fiske var det men ingenting som påverkade stämmningen, vi drack öl halstrade fisken vi fått och så slank det väl ner ett eller tio glas vin, Johan och Christoffer gick och knoppade tidigt då dom hade kört bil hela natten, jag, Mats och Patrik satt uppe och drack lite mer öl och snackade skit, det är kul att hur länge det är går emellan gångerna man är ute och så, så är det alltid samma snack som kommer upp vid elden efter några öl och de börjar med 'the deeptalk' då alla sitter och gafflar mer eller mindre i munnen på varandra om hur mycket man tycker om varandra och berättar hur bra killar vi är, sen övergår det till mer skämt och överdrivet manligt beteende för ingen kan ju visa att man är sårbar, så de måste genast åtgärdas med lite brutalare kärlek och skämt, till exempel träna MMA inne i tältet. :p Sen går det in på sex, och där stannar det oftast också.
Vaknade morgonen efter vid 6-7, om man nu kan kalla det vaknade, Mats slet med sig hela sovsäcken och halva tältet och drog ut mig till elden, där tog det bara 10 min och en öl sen var man människa igen, gött de. :) Vi hade bestämt att vi skulle ta en dagstur uppåt och kolla fisket, Mats hade nämligen hört att fisket skulle vara riktigt bra där uppe. Fisket var inte riktigt bra men upplevelsen och bilderna vi fick väger nog mer, iaf för oss som är vana vid fisket här uppe.. Christoffer som åkt 123 mil för fisket här uppe och som hört så mycket bra om det, var inte lika nöjd, men absolut inga sura miner, vi hade riktigt kul. :)

Jo förresten, hemresan.. vi gick ju inte samma väg hem utan vi följde vildstängslet (min idé från första början) och vips så kom det värsta e-4an mitt i skogen, riktigt fin sandad jäkla vandringsled, vi var framme vid vägen efter 30-40min, då såg vi också var vi gått fel, de rörde sig om några steg. :p Meeen, nu vet vi ju iaf till nästa gång, det är ju bra. :)

Efter rautas åkte vi hem och packade om, hämtade lite mer öl/vin och lite mat sen åkte vi upp mot Nakeribäcken, men det skriver jag mer om imorgon, orkar inte nu. Lite bilder från fisket, har dock bara dåliga bilder, fotade mest med systemkamerona och har inte fått bilderna ännu, men ni får nöja er med dom här tills vidare.
Mats och Wattle har tjuvstartat på vinet. ...Tjuvstart på vinet. ;b

Öl. <3  
                                                                                                     The woodsman. ;D

  Wattle och Johan i vattnet. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0