En torsdag hemma...

...blev det, men det gör inte mig någe, rätt skönt att vara hemma ibland. Sitta och vara nördig framför datan och kela med lillgrisen. :)

Dagen började prick 07:00 då Hannah kom och lämnade Silas till mig, vi låg på madrassen och kelade ett bra tag, gosade och kikade teve, hela 2 och en ½ timme. Men sen blev han hungrig och trött så då var det dags att väcka mjölk-kossan. ;D När Skimmy sov så hade jag planerat att ta igen lite sömn men så blev det ju självklart inte, jag hann bli pigg och satt framför datan, tills typ 10minuter innan han vaknade, då somnade jag minsann i soffan, men H var snäll och lät mig sova i hela 40minuter, så fick en liten powernap där. :)
Men sen var det ord och inga visor: "kliv upp nu förfan!", jahapp, bara att kliva upp då. :p
Vi gick till köket och jag slängde ihop lite gröt till gossen min, och sen blev det kladdkalas för hela slanten, ooh jag gillar verkligen inte att titta när barn äter.. eller jo det gör jag ju men jag får sådär, uäää ni vet när dom kladdar med händerna i maten och sen i ansiktet och håret och överallt, tänker bara på massa torkad (i det här fallet gröt) i hela fejjan och överallt. Blää. :b

När vi hade fikat så var det dags att ta en dusch och testa min nya face wash, den var riktigt bra, kände mig som en helt ny man, ni vet som dom i reklamen när dom bara "woosh, damn i look good, and it's all thanks to this product, buy it and you will become the George Clooney of your era". Njaa, kanske inte riktigt så snygg blev jag men det kändes skönt iaf, är nöjd!

Efter jag hade duschat var det H's tur, så jag och Silas liksom bara, hoff tjejer ska då alltid duscha så länge, och la oss på golvet och lekte lite, sen gick vi till köket och så fixade jag ihop en omelett med creme fraicé, körsbärstomater och ost, den var god. :)

Senare, tänkte installera ett spel som jag köpte på Ullared, DiRT. Men neeeeeejdå det gick inte för smarta jag läser ju inte på produkterna jag köper utan handlar först och tänker sen, och besvikelsen var enorm när det inte gick att spela, läste på baksidan och där stod: Not compatible with all integrated sound/graphics solutions (inc. Laptops). SUCK!

Och så gick dagen och det blev eftermiddag/kväll, H städade vardagsrummet och jag fixade köket, diskade och lagade middag, idag bjöd kocken på kryddstarka marinerade vegbiffar med pesto, broccolipasta och café de paris sås.. Även det kittlade skönt i kistan. :)
Till maten så visades filmen 'Click', har sett den förr men vafan.. Den är bra, men riktigt sorglig på slutet och det var inte bättre än att man fällde en tår, jag har blivit så förbannat blödig, eller jag har alltid varit det, men det känns som att det blir värre med åren. Hoff vill inte ens tänka mig hur man kommer vara när man är 50, lär ju inte kunna kolla på teve över huvudtaget utan att sitta med tårar i ögonen, eller tänk (förhoppningsvis) den dagen jag blir farfar, oh my god. :D Haha hoff vilken jävla mespropp man är. :b

Nu är det iaf kväll/natt och Silly har somnat för längesen, men nu vaknade han till, så mysigt när han ligger och gnyr i sängen, jag får hålla mig från att springa dit och kela med han, kan ju inte direkt göra det, då blir han ju pigg och så blir det en väldigt lång natt. :D

Lite bilder slänger jag upp också, enjoy. ;)


Vackra Silas, lite nyvaken. <3 Käka lite gröt va. :) Haha, Silas skulle dricka mjölk men kameran distrahera lite för mycket det resulterade i att jag hällde men han gapade inte, kul att vi fick det på bild. :D Bejbi ville inte riktigt va med på bild, men det ville jag så det var bara att acceptera. ;D <3  Han KAN sitta, till och från. :) <3 Jag och Skimmy öser bärsjal på GEKÅ's. Stiligt. ;D Riktiga män sköter disken. ;) Middag, med massa sååås. Obesity here i come. :D Och så avslutar vi med lilla älsklingen som sover, pappa älskar dig mest gubben. <3 



'Cause even when i dream of you, the sweetest dream would never do, i'd still miss you babe..'


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0