Fredag!

Min tur att ha sovmorgon. (Y)
Vaknade vid 10 och låg och kelade med grisen ett tag, sen var det grötdags igen, gick lika bra idag som igår, typ. Kladdigt och roligt.. för Silas del iaf. :)
Efter härligheterna så började jag med lunchen, hittade inte så mycket i kylen idag, H har nämligen inte fått något nytt kylskåp så hon har alla sina frysvaror i hos "moster Mona" så. Men plockade ihop det jag hittade och slängde ihop en vegetarisk pytt i panna m ost/mjölk-stuvad broccoli. Det blev väl helt OK med tanke på råvarorna jag hade att leka med!

Var ju tänkt att vi skulle åka in till Götet idag och fixa lite men efter gröten och mitt lunchfix så var klockan redan 15:00 så vi bestämde oss för att åka imorgon istället, efter "lördags-loppisen/släktträffen". Så jag prövade att natta lillgubben men det gick inte så bra, han ligger bara och tittar på mig med stora ögon och vill busa, så jag bad H försöka och han somnade efter ett tag. Vi satt och var nördiga framför våra laptops ett tag. Sen vaknade Silly och H var så uttråkad att hon nästan grät, så vi tänkte gå på en promenad och köpa mjölk. Vi gick ut och innan vi gick till Maxi så fick lillgubben gunga lite, han är lite fjantig min son, tror inte riktigt han gillar höga farter och sånt, när det går fort.. Det ska vi ändra på när han lärt sig gå, ska köpa skoter och cross till han och sen skicka ut han på banan, han ska kunna träna med mig när han är 5 har jag tänkt, så ska han bli bäst på antingen motocross eller skotercross, det är liksom mitt mål. ;D Jaja, tillbaka till verkligheten, 2 timmar senare var vi tillbaka och 600 kronor fattigare, det är livsfarligt att gå på Maxi, man blir uppslukad av impulsdjävulen och skenar iväg nått så fruktansvärt. :b
När vi kom hem så var det dags för bejbi att sova, H nattade honom och röjjde vardagsrummet och jag fixade köket, disken och började med maten, idag bjöds det på fyllda tomater med kryddig vegfärs, chili/paprika creme fraiche och örtpasta, de var baouta-gott. :) Till maten kollade vi True blood, måste erkänna att jag tyckte den var bra, så måste kolla dom föregående avsnitten sen är man väl torsk på det också. :b
Efter True blood så plockade jag undan efter middagen och fixade ihop lite friterade bläckfisk-ringar, och är ni med nu? ...Dom var goda dom också. ;)

Nu ligger Silas och drar mini stockar i sängen, och H har somnat på min madrass och drar stoora stockar, inte för att det gör mig nått, ser ut som att jag får sova i sängen inatt, inget jag har något emot. :D

Lägger upp nån bild, blir lite matbilder igen men mat är ju livet så vafan. ;D Enjoy!


Wihoo, början på pytt i pannan. :b  Pytt i panna. Och broccoli. (L)  Vackra bejbi gungar. <3  Bejbi, ser lagomt uttråkad ut. ;D  Vackrast i världen. <3  Jag och Skimmy i lekparken. <3  Les tomatos de la fjonos. :p  Mumma. :D  Och så bläckfisken såklart. :) GÖTT! 

..Sådär ja nu blir det bädden. :)

Miss jo bejb!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0