Lördag.

Jaaaahaaja, vad har hänt idag då. . .
Dagen började vid 09.00, så mycket för min sovmorgon. ;b Men vi skulle på Loppisen/"släktträffen", så vi gjorde oss iordning och kom iväg vi 09.30 ungefär, var framme vid loppisen strax efter 10.00. Hannah drog iväg som en avlöning, jag och Silas gick till fiket, jag hoppades på att Inko (Hannah's mosters man) skulle sitta där, det gjorde han så jag köpte en kopp kaffe och en kladdkaka och satt och surra lite skit med han, Silly sov i vagnen. :)
Efter ett tag kom H's moster dit också, och hennes kusin Emilia. Vi fikade och snackade, och Emilia visade sina fynd, efter ett tag kom H och var bitter för hon inte hittat nått, så hon gick ett varv till, och ett till, försökte få med mig på ett till varv, "NEJ DU" var mitt svar. Så hon gick ensam, kom tillbaka och hade hittat en mössa till Silas, som var alldeles för liten, hehe, inge flyt. Så hon drog med sig Emilia på ett till varv. Inko berättade om Volvo's nya satsning, en V70 Plug-in HyBrid, elmotor 100hk/160hk diesel D5. D5-motorn driver på framhjulen och elmotorn driver på bakhjulen.  Den går 5 mil på elmotorn. Och även om man gasar på så slår den om till diesel. Den ska tydligen bara dra 0,19L/milen (!!), och det tar 1-2 timmar att ladda elmotorn om man har högre spänning, annars ungefär 6 timmar. Vilken jäkla bil alltså, år 2012 kommer den ut. :)

Efter en trevlig förmiddag på Loppisen så åkte Inko och gänget till Haga sen skulle dom till Östra för att hälsa på lilla Nea. Jag, H och bejbi gick mot bussen, men på vägen gick vi in på Audi-butiken, ojoj vad jag hittade godis dära, en Audi A5 med en 3 liters V6:a, ska fundera på saken, kan ju inte säga annat än att jag blev sjuuuukt sugen. :) Nackdelen då.. Audi är så jäkla dyra att köpa nya, 414.000:- går den lös på, men tar man på företaget så får man ju bort momsen och sånt där, men ändå.. tjaa, ska fundera. Finns ju mycke andra bilar jag också är sugen på. :D

...Sen tog vi bussen in till Göteborg, det var ju också ett äventyr, när vi kom fram till Nils Ericsson och skulle hoppa av så stänger chaffören dörren mitt framför näsan på oss, och det strömmar in folk i bussen, och där står vi, med vagnen vid dörren och fullt med folk bakom oss, så vi kan inte sätta oss igen. Så kommer det ett gäng kvinnliga invandrare med barn och liksom tittar på mig och frågar: "Ska ni ut eller?" Ja, svarar jag. "Men kan ni akta på er för vi vill komma förbi?" Jag tittar på henne med min ÄR-DU-HELT-JÄVLA-DUM-I-HUVUDET-BLICK och svara: "Jo, vi vill också gå men som du ser så är det stopp här". Alltså, hur jävla korkad får man vara?! Det är som att be en blind-dövstum-stelopererad-lobotomerad sjöhäst att vakta sin baby. Jag var så jävla nära att få ett utbrott på henne men vi satte oss ner istället och åkte till nästa hållplats, inte så lång, andra sidan Nordstan. Väl ute ur bussen kom mina aggresioner ut, dom fick H lyssna på.

Vi knalla runt inne på Nordstan heela dagen, käkade sushi och sprang runt som yra höns. :)
En bra sak med Göteborg är att dom har typ "skötrums-lägenheter" på t.ex Åhlens där man kan gå in och amma och byta blöjja och så, med microvågsugnar, skötbord, toaletter och soffor, det är ju asabra. 3 thumbs up! (Y)

När vi hade sprungit runt hela dagen så var vi påväg hem, dom hade modevisning där också, vi stannade på Espresso-house och H köpte en Frappino och jag en Vanilla-latte, gött som tusan. :)
Sen var det dags för mig att få lite bukfyllnad (var tredje timma ni vet) så tog en burgare på Burgerking sen gick vi och väntade på bussen, den var försenad och det var knökmycket folk som skulle med, även en snubbe som var så påtänd på kola så det liknade ingenting, han stod bredvid oss och snackade i telefon oavbrutet, han var varken tyst, osynlig eller diskret. :p
Sen kom vi hem iaf, efter en lååång dag, kelade med Silas och H fixade käket idag, det vart sojakorv och stuvade mackisar, de var gött!
Sen blev det kväll och Silas skulle sova, jag prövade natta han men han var ju som vanligt inte alls sugen på att sova när jag sövde, han ligger bara och tittar på mig med sina stora ögon och vill busa, så vi bytte, igen. Och han somnade efter ett tag, då var det dags för lite Farmville. Har slösat pengar idag, 90.000 gick det, jag byggde ut min farm och köpte en lada och massa annat, hehe Farmville for life! :D
Sen skulle jag färga H's hår, jag drev lite med henne i stil med att jag aldrig gjort det förr och snabbare än en spottkobra säger hon: "Men ge mig ena handsken så kan jag hjälpa till så går det fortare", AH TJENA. Alltså tjejer litar aldrig på killar när det gäller sånt, jag förstår inte. Men sen fick jag iaf ett erkännande och hon sa att det blir bra, och att jag kunde. (Y)

Nu vet jag inte, har inte hänt så mycket mer idag, ska väl packa lite smått och kolla så jag har med mig allt, imorgon bär det av till Pelle och có. :)

Slänger nån bild också, vart inte så mycke bilder idag. BTW, på bilden inne i skötrums-lägenheten så ser jag tjock ut, det är jag inte. :(


Sushi @ Slimfood  Skimmy sov i vagnen under lunchen. <3  Jag och Silly inne i   Yeee, fashionshow. :p  Jag älskar dig mest i världen. <3  Puss på dig pappas lilla gris, du är vackrast på jorden. <3  Audi A5 3,0 TDI Quattro, MORR!

Nu blir det att krama kudden. :)
Miss jo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0