Ullared.

Vilken dag..

Eller, vi kan ju börja med gårdagskvällen, började ju som sagt med min gå-upp-i-vikt-med-hjälp-av-olivolja kur, för det första så var det det vidrigaste jag druckit på länge, trodde det var det värsta men sen visade sig att man tydligen ska må illa i 14 timmar efter det också. Så mådde piss hela eftermiddagen/kvällen, försökte sova bort det och det funkade.. ett tag. Vaknade vid 02:30 och mådde så jävla illa att jag inte ens kunde ligga ner, då tyckte jag att det var dags att ta en snabb bön till porslinsguden. Gick på muggen, tog med ett glas saft och hann inte mer än ta nån klunk sen började jag spy, KASKADER! Så jävla äckligt, men det värsta var inte att jag spydde (gjorde ju det frivilligt förut innan krogen bara för att kunna dricka mer i baren), nej det värsta var att jag spydde upp all maten + olivoljan.. Så räknar ju inte med att jag gick upp nått i vikt igår iaf. :(
Gick och la mig igen efter min kräkfest, så otroligt lättat av att fått tömma magsäcken att jag somnade bums. Jag svär det var värre än den värsta bakfyllan ni kan tänka er. Till och med värre än den där gången då jag låg på Torneträsk mitt på isen, hela morgonen, mellan 2 arkar, så bakis att om det hade funnits en vak i närheten så hade jag ålat ner i den och dränkt mig själv bara för att slippa vara bakis.

Jaja, vaknade på morgonen till ljudet av lilla Silas som låg och gnydde, och så självklart Hannah's tjat, "kliv upp nu din jävla mes, vi måste åka nu". :Mmm, 5 minuter till, ska bara vila lite, börja ät frukost och gör dig klar.
"Jag är klar, kliv upp nu Amanda väntar". Jajaja, jag klev upp och vi käkade frukost och jag var klar på 10min. Det var INTE H, det slutade som vanligt med att jag fick stå och vänta på henne i typ 30 min.
Hehe, fick förresten höra vid frukosten att jag pratat i sömnen på morgonkvisten. Silas hade legat pigg klarvaken och H hade sagt åt han något i stil med: Kan du inte somna nån gång. Och då hade jag svarat: Men jag kunde inte kontrollera mig, jag var tvungen att spy. (?!) "Inte i sängen väl" hade H svarat och sen vet jag inte om hon fick nå vettigt svar ur mig. Kommer ju nämligen inte ihåg den händelsen. :p

När vi var klara så tog vi bussen till Munkegärde och hämtade Amanda och bilen, sen åkte vi till Ullared.. eller inte. Jag trodde ju att med åtminstonde en Göteborgare i bilen skulle vi hitta dit, men så var inte fallet så vi fick vända och hämta GPS'en, tur att vi inte hade kommit så långt. När vi hämtat GPS'en så gjorde vi ett nytt försök. Efter lite över en timme så var vi framme. Hungrig var jag då, som en varg så vi gick och käkade, kebabtallrik käkade jag, jordens jävla barnportion fick man, för 70:- tycker man ju att man borde få en någorlunda portion men inte det inte. Men då var det ju också en thairestaurang och dom äter ju som kaniner. Hmm, nu när jag tänker på't så är'e väl inte så vanligt med thairestauranger som serverar kebab, eller det kanske är de? Skit samma. Efter maten gick vi in på GEKÅ's, och redan vid portarna så började jag inse hur lång denna dagen skulle bli, det och att H redan i bilen hade sagt att "på Ullared måste man vara minst 6 timmar", ett utlåtande som jag och Amanda skrattade rätt mycket åt och tyckte att hon överdrev ganska så hårt. HE HE, NOT!
Vi gick runt och tittade, och tittade, och tittade, och tittade, och tittade... och tittade. Vi hittade en hel del fynd också men jag och A var ju klara RÄTT så jävla långt före H tyckte att hon var klar och efter 3 timmar så var jag tvungen att ha mat igen, måste äta var tredje timme enligt min personliga coach. Dock ingenting jag har något emot, jag gillar att äta, ofta. :) Så jag och Silas gick till 'Röda fiket', jag köpte en macka och en läsk och satte mig och spana på folket med Silly i vagnen bredvid. När jag fikat klar så lekte vi lite med hammare och skallran, Silas bakna lite och slängde sedan på golvet, så fick jag kliva ner från barstolen och plocka upp den, om och om och om igen, typ 100ggr.. Av 100ggr var det EN som erbjöd sig att hjälpa mig, EN av typ alla 20.000 som ryms under det taket (vad det kändes som iaf). Inte för att nu det gör något, förväntar mig ingen hjälp. Han hade ju kul så. :)
När vi lekt klart så ringde jag upp tjejerna och kolla vart dem höll hus, H5 säger dom så vi gick dit. Och sen fortsatte vandringen, runt och runt och runt. Efter 4 timmar började jag bli gaaaanska så less, A också för den delen. Men H var inte klar på lång väg. :b
Finns inte så mkt att skriva, vi gick i släptåg efter H som tog täten och kollade ALLA hyllor, och då menar jag varenda jävla hylla på hela jävla GEKÅ's. UTAN att överdriva.

Till slut lyckades vi övertala H om att det var dags att åka hem, då hade vi varit där i över 6 timmar. Så vi gick mot kassorna, och jag började se ljuset i slutet av tunneln, men neeeejdå. Då skulle vi kolla på mat också i jävla 40minuter, MAT?! Hur kul är'e att kolla på mat? :p
Jaja, till slut så fick vi med henne därifrån, då fick jag ordagrant knuffa henne mot kassorna!
Vi betalade och jag känner livsglädjen sprida sig i kroppen igen, kan det verkligen vara sant, får jag åka hem nu tänkte jag för mig själv när vi närmade oss utgången, oh happy day poppade upp i min skalle. :)

Vi kom ut och det var dags för mig att äta igen.. trodde jag. När jag säger att vi måste äta så har dom två hondjävlarna mage att säga att vi inte har tid?! "Du kan äta hemma, jag måste ändå också äta direkt vi kommer hem". Men fysjutton sån orättvisa tänkte jag och gick väldigt motvilligt till bilen.
Vi körde hem och väl i Kungälv så tankade vi och så sprang jag in på 'Maxi' och köpte 2 pizzor och en chipspåse som vi har fläskat på ikväll. Kelade lite med Silas innan han skulle sova sen fixade jag disken, pizzorna och kopplade in TV'n. :)

Justja, mina fynd: 4 assnygga t-shirtar, lite pressenter, kläder till flickorna, godis (vet inte varför, jag hatar godis), en zip-hoodie, ja jag vet inte, kommer inte ihåg allt.. men några fynd blev det. :)

Och nu är jag sliten och sänkt som en rysk ubåt så det blir nog att krama kudden. :)
Men först kommer lite bilder från dagens händelser, dock inga innifrån BEKÅ's då man inte får fota där inne av någon konstig anledning, det är ju inte NASA precis. ;b

Håll musen ovanför bilderna för förklaring. (Y)


Silly i bilen, glad kille. :)  Rock 'n roll  Snart framme.(Y)  Framme!   Påväg hem i solnedgången, och en riktig stekare måste ha dom rätta stek-brillorna. ;) Tack Sillybejbi för lånet. <3  Stek-wannabe'. ;o  En trött liten Silly på väg hem. <3 


...Måste bara lägga upp lite söt bilder på gubben när han sover. :) Hannah's bilder! Nöjd? :b

                                            Gubben med snuttis som kudde. <3  HAHA, såå söt min lilla älskling, en slagen hjälte. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0