Björnen sover, björnen sover..

Inte i sitt lugna bo, för den jagar oss i skogen. :o
Nee.. riktigt så farligt var det inte den här gången heller, men den var där bakom och lufsa, lite creepy var det när vi hitta relativt färska efterlämningar också och jag tror inte jag var ensam om att känna lite oroskänsla för det vart genast rätt så pratigt i våran lilla trio. :b

Ja, vi har varit i Fredrik's släkts stuga långt ute i vildmarken, de var gött att komma iväg en sväng, vi käka gott, drack med måtta, fiskade och la nät. Fisket var riktigt dåligt, högre vatten än i Sri lanka under tsunamieran, men vi lyckades ändå dra upp några harrar som vi halstrade. Vi kom även fram till att vi fortfarande har mycket kvar att lära då vi inte fick nätet rätt trots att vi var 3 stycken, och ingen flytboj hade vi heller så nätet låg mest på botten och samlade skräp. :b Sen fick vi åka matförgiftningståget allihopa, jag var loket och började spy på lördagmorgon, mådde piss hela förmiddan och spydde som en gris, sen var det Fredriks tur att kliva på, på eftermiddan började han också kalva som en sjörövare, han mådde piss hela natten och trodde han skulle dö men han höll modet uppe och klarade sig, efter några timmar så ville Pelle också åka, så han började också spy på måndagen och vad jag vet så ligger han fortfarande framför porslinsguden. :p Lyckad resa annars, haft riktigt kul!

Tänkte lägga ut lite bilder nu från fiskeveckan, så här kommer lite bilder på hur det kan se ut när man släpper ut 4 nyblivna pappor i skogen 1 vecka. :D

Vi som finns på bilderna är Jag, Mats, Wattle, Johan och Patrik. Sen kom Jocke också sista kvällen.

Börjar med en nice bild på Rautasälven. :) Bilder by Wattlesphotos.com  Skål på dig gubben. :)  Fin bild från ett hemligt ställe. ;)  Fin bild på Bengan i lugnet. :)  Mys vid elden. :)  Wattle kan det där med foto. :)  Kingen. :D  Spegelblankt. :)  Robban is a natural born killer. :o  Här kommer Christoffer Wattle, tjollahopp tjollahej tjollahoppsansa. :)Hehe, morgonen efter, jag och Jocke orkade inte riktigt ta oss bort till tältet. ;D  Jocke är en jävel på att att elda upp publiken. :b  Lilla stekspaden. :b  Pååååå med grädden. :)  Matlagning, wokade grönsaker, dillkokt potatis och halstrad öring med purjolök, vitlök, svamp, majs och grädde. :D  Jag och Jocke öser Lifehouse - Sky is falling. ;)  Är man i skogen så är man, enda stället man får vara sig själv på. ;D  Det var faktiskt bara EN av oss som hade framförhållning nog att ta med en torklina, Wattle såklart. :)  Mats försöker panikatrat få bort 'snåltappen' från whiskyflaskan. :pFin vy från lägret. :)  Hmm, är det bara jag som drar kopplingen mellan Mats och vinboxen? ;D    Wattle. :)    Bengan var också seriös. :)  Wattle kör lite seriöst fiske på kvällskvisten. :)  HAHA sen kom jag och Mats, då var'e slut på lugnet. :D  När vi var små var vi så fattiga att vi knöt ett snöre runt fisken så fick alla svälja en gång sen drog man upp den. :p  Chill vid lägret. :)  Patrik är glad trots det dåliga fisket. :b  Snyggingarna Wattle och Bruno. ;b  Rautas.  Tjena snygging. ;D  Slår upp lägret, fortfarande lugna gatan. :b  Tjuvrökaren. :(  Johan och Patrik är ute och trampar. :)  Snygg kille i skogen, kolla bröstspännet. Åsa-nisse fix. :b  Låna mig en hand är du snäll.  Kanske ska ta och berätta om skinnbyxorna, dom har jag fått av min kusin Stefan, och jag passar inte alls i skinnbyxor, jag vet! Men jag kan inte låta bli att glida i dom när jag ska ut i skogen bara för att det är så förbannat manligt med skinn. HAHA! :D  Ut i lugnet. :)  Får man bju' på en kåsa vin älläh?  Wattle; jag vill se er blöta och sexiga. Här är resultatet. ;P  Hm?  Christoffer hade hört att fjällbjörk brinner fast den är sur. Nu vet han. :p  Wattle är glad och tar en ton. :)  Och där låg jag i godan ro och skrev sms när plötsligt Wattle fick för sig att utöva lite MMA på mig. :p  Hehe. :p  Sen var'e Mats tur. :p  Nakeribäcken.  Mats tyckte min bil var den perfekta platsen att ta en stötvila på. :p  .. tills han hittade en ännu bättre plats vid lägret. :d  Det är visst nått med att grensla en stock och flisa ved med en riktigt stor kniv. :p  Bengan chillar maxxat. :p  Tjenamoss. .p  Skååååål gubbar. :)  en glad gubbe. :d  en till glad gubbe. :p  Haha, tidigare under veckan så hade Wattle besudlat en av mina fiskar så jag och Mats tänkte hämnas med hans lilla öring, kommer några bilder på det här men finns även en Massa censurerat som Icke kommer komma ut här. :p   Sexigt blev det. ;b  No comment.  Avslutar med ännu en klockren bild av Wattle. :)


Ja, det var väl de jag orkar lägga upp nu, tycker verkligen dom borde utveckla bloggens bild-uppläggnings-system. :p

Mitt knä läker bra, men nu åkte man ju på den där förgiftningen också, det verkar som att jag aldrig ska få komma igång med träningen. :(

Jaja, åker iaf ner till Götet nu under veckan nångång, saknar min lilla pojke så jag blöder inombords. :(
Så det ska bli Riktigt kul att få vara med han lite! :)
Ska nog däremot inte söka lägenhet där nere, har kommit fram till att jag har för mycket kvar här uppe, eller för mycket låter som att jag har hela livet här uppe men så är det inte, hade kunnat packa och dra imorgon, om det inte var för en viss solstråle. Och man ska ju följa känslorna, och känslorna säger mig att jag borde vänta med att flytta, får väl se vart jag hamnar men jag tror hur som helst att resan dit kommer bli en bra resa. :) Puss!

Men nu ska jag ta och kurera mig lite här, lite thé och sånt. Kolla lite teve, borde ju visas nått vettigt på nån av alla dessa kanaler, men det gör det sällan. De är fan konstigt, spelar ingen roll om man har 4 kanaler eller 120, det slutar ändå med att man sitter och zappar och söker nått som är värt att kolla, VARFÖR?!
Tacka fan för Discovery channel, den har räddat mig ett Antal gånger!
Varför visas det bara skit på teve nu för tiden? Tänk förr, alla bra program som visades, t.ex Tuttifrutti, varför stryka ett vinnande koncept? Besvikelsen var ett faktum, och jag vet att jag inte är ensam om den saken. ;D
Loket, julkalendern, sommarlovsmorgon, va hände? Förr var det två roliga snubbar som jobbade på en soptipp eller nå sånt, och lärde barn hur man sorterar och sånt där, lärorikt Och kul. Nu är det nå jävla animerade robotar som far omkring i galaxen och kämpar mot ondska, I VARJE JÄVLA AVSNITT? Och hjältarna (robotarna) vinner varje gång. För precis så är det ju, not! Den goda sidan vinner ju aldrig för tusan, visst man behöver ju inte svartmåla hela världen för dom små barnen men man kan väl åtminstonde kasta in lite gråzoner så dom också får lära sig att allt inte är färglatt och vackert.

Jag tycker då att det är dåligt.. nu är det iaf Roast på Berns, nu snackar vi underhållning. HAHA, kändisar som får betalt för att stå och totalsåga varandra inför hela svenska folket?! Sen sitter dom där och låtsas som att dom inte tar illa upp, när man ändå ser att en del håller på att börja gråta.
Hur jävla mycket ska man inte tycka om pengar för att sitta i teve och se ett inslag om när din "arbetskamrat" knullar din mamma bakifrån och kallar henne för slyna?

Ah jag vet inte, jag hade då inte låtit någon säga så om min mamma, spelar ingen roll hur mycket det skulle klirra i kassan, finns ju faktiskt saker som är viktigare än pengar.. eller ja, inte om man är kändis då, för då är det helt annorlunda. Jag vet, vi åker till Afrika och spelar in teve så kan Carola sitta och skriva autografer till barnen där, ah det låter ju vettigt som fan, för dom sitter ju garanterat och dunkar Carola på sina surroundsystem varje kväll innan dom går och lägger sig i sina hyddor byggda av koskit?
Hoff, sverige är helt underbart måste jag faktiskt säga, nu står Soran och säger att Pernilla Wahlgrens familj sprider sig värre än AIDS, och David står och skämtar om att hon blivit slagen och hon bara "skrattar", ah men kanske enda anledningen till att hon ens försöker få fram ett flin är väl för att hon vet att det klirrar pengar i kassan.
Jag är så jävla less på all falskhet överallt, på stan, i teve, i politiken, i sjukvården. Vart man än vänder sig så står det nån jävel och ljuger en rakt upp i ansiktet. Money talks, jävla säkert!

Ne, nu har jag låtit fingrarna knappra för mycket igen. Ska hämta thé nu sen blir'e Discovery istället, BRA TEVE! :)
Godnatt på er som väljer att läsa. :b
Puss på dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0