Hate is a strong word, but i really really really don't like you..

"Hellre en pappa vid sin sida än bröstmjölk" /Linda Skugge.



Och igår kom jag ju som sagt inte hem, det satte SJ's inkompetens stopp för. Så jag ble' kvar en natt till, inte för att det är hemskt i Mariefred men jag började känna längtan till flickorna, de hade sagt här för någon dag sedan till Eva: "Ska inte fabbo komma hem snart?" Hehe, måh sötrumpor. :)
Idag var jag iaf fett taggad för att ta mig hem, så Henke och Pelle körde mig till Läggesta så väntade vi på tåget. Jag tittar på informationstavlan som säger "Tåget till Stockholm C är försenat. Beräknad ankomst 15:45" Och jag tänkte f-f-f-f-f-f-f-u-u-u-u-u-u-u nu börjas det igen! Men till min förtjusning så kom tåget faktiskt 15:45, YES! Hoppade på tåget och satte mig till rätta och på några sekunder så kom konduktören och frågar efter min biljett, och jag ger honom den, han synar den och sen börjar det.. 

Konduktören: "Den här biljetten är köpt igår, den är ogiltig"
Jag: Tittar på honom med min är-du-helt-jävla-dum-i-huvudet blick.
K: "Du kan inte åka med en gammal biljett"
J: "Ja, kan bero på att jag köpte den igår, och hade inte ni varit så jävla kassa så hade jag inte blivit kvar här tills idag, eller hur?!"
K: "Ja men om tåget är försenat eller inställt så måste du reklamera den direkt"
J: "FU jag ska åka! Jag hade inte möjlighet till att göra det igår"
K: "Du får åka för den här gången, och det är endast pga väder omständigheterna"
J: "Ja, det ska jag göra, det är inte mitt fel att ni strular till det!"

Seriöst, är det rätt läge av konduktören att börja predika om deras jävla reklamerings policy? - Nej, det tycker jag verkligen inte.

Jaja, jag fick ju åka iaf, meeed min gamla biljett. Jippie tänkte jag och satt där, väldigt nöjd över att jag hade tagit rättvisans sida och gjort det rätta, dvs satt den där jävla konduktören på plats. :D

Började närma oss Stockholm och då stannar tåget, NEEEEEJ! Jo men självklart, nått fel med nå tåg framför oss. Men det vart inte så långt stopp, hade just tagit upp mobilen, ringt Pelle och skulle berätta hur mycket jag hatar SJ så började tåget rulla. Tur för SJ, och kanske mer tur för Pelle som slapp höra mitt gnäll. Jag gnällde bara ytterst lite och berättade om min fight med konduktören.
Spolar fram litegranna. Går nu runt på centralen och funderar på om orange linjen mot Mörby går idag. Eller snarare ber om att den skall gå, den ska nämligen föra mig till Tekniska där min buss mot norrtälje väntar. Så nu förstår ni ju att hela min värld hängde på att den linjen gick. Och det gjorde den! Och inte nog med det, jag lyckades tajma den perfekt också, behövde bara vänta 1 minut. Turen börjar vända. :b
Drog på en bra låt och hoppade på tåget, tralla lala laa står där och åkert tåg och lyssnar bra musik då en tjej står titta på mig, och hon tittar och tittar och tittar. Har du inte tittat klart snart tänkte jag för mig själv. Hon var typ 21-22, blond, söt och såg jätte trevlig ut. Just därför jag tyckte det var så himla konstigt. Annars är det bara tanter som tittar på mig. Och inte ens dom blir impade..
Väl framme vid Tekniska så ser jag på tavlan än en gång "Buss 676 mot Norrtälje är försenad". Faa-aaan också, gick upp till hållplatsen och var bitter, och mitt humör vart inte bättre när jag ser kön på hållplats G. Tänkte att jag aldrig får plats på bussen nu, helvete också. Ställde mig i kön ändå, om jag inte kommer med den första bussen så ska jag fan vara först i kön till den andra. Men jag fick plats, gött!

Fast forward. Sitter nu och väntar på bussen som ska ta mig ut på Väddö. Det sitter tre "fjortisar" på golvet inne i väntrummet, och en av dem var onekligen drogpåverkad. Heeelt lost in space! Haha, ja de var ju underhållning iaf. Bussen kommer och jag åker. Och nu är jag hemma efter många om, men och konstiga händelser.

Sitter och är osocial här, men Eva och Maria sitter och kollar House så jag känner mig inte allt för elak. :)

Nu ska jag äta, för jag är fett mycket hungrig. PZ


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0