Morgonmys.

Ah, idag var det Leah's tur att vara på dagis och Julia's tur att vara hemma. Det är för att de ska vänja sig vid att vara utan varandra ibland också, och visst hade Leah lite separationsångest imorse. Så gulligt, hon grät och sa att hon inte ville gå till dagis utan Julia, visserligen inge kul i sig, men det var så gulligt. "Jag vill vaja med Julia och fabbo". Hehe, sötrumpa! Men hon lugnade ner sig efter en stund och gick till dagis, och jag och Julia la oss under täcket framför teve'n, jag somnade typ direkt då Julia låg och pratade en massa, kände mig lite taskig efteråt men hennes röst har en kraftigt lugnande effekt på mig. :b

Lite senare.. jag vaknade av att Julia och Leah stod i hallen och stortjöt. - Men sötnosar, va gör ni? Varför står ni där och skriker? Dom sa att de inte fick vara ute och skotta snö med pappa för dom hade varit dumma. - Jaha, ja men det är ju helt rätt. Sen gick jag till köket och skulle styra frulle. Leah ropar: "Joooonas, kom och hjälp oss med kläderna" Jajaja, kom igen då, fort nu fabbo är hungrig som fan. : "Man fåj inte säga fan" - Ne, det får man inte, förlåt mig. Hjälpte dom av med kläderna och sedan sprang dom iväg och lekte.

Sen kom Eva från jobbet, med snus till mig. Oh happy day! Jag och bror var i full gång att laga mat, Danne gjorde laxgryta med ris och jag gjorde torskfilé m. äggsås. Gött var'e!
Eva, berättade om sin dag medans vi åt, den hade onekligen varit from hell alltså. Stackars, och väldigt gravid till på köpet, ibland är livet hårt.

Hur som helst, Leah och Julia har hamnat i en fas där dom tror att världens cirkulerar kring dom och enbart dom. Dvs, vi vuxna får nästan aldrig prata med varandra utan att dom avbryter och ska ha uppmärksamheten. :b
Eva satt och pratade igår och ungarna hängde och klängde på henne och avbröt na hela tiden, som vanligt.
Hmm, nått måste göras tänkte jag. Så när Leah skulle säga en sak till Julia så började jag prata jätte högt med Eva. (Eva och Danne började skratta) Leah tittade på mig och undrade liksom varför jag överröstade henne. Jag ursäktade mig och bad henne fortsätta. Så hon gjorde ett nytt försök, och när hon sagt 2-3 ord så började jag prata med Eva igen, högt. Leah sa: "Men tyst nu, jag ska säga en sak till Julia" - Okejdå, berätta nu! Hon gjorde ett nytt försök och inte långt efter så började jag prata med bror jätte högt. Hon tittade på mig och blev arg fast samtidigt så skrattade hon för hon började förstå vart jag ville komma. - "Visst är det jobbigt när man aldrig får avsluta sig mening Leah" - "JAA men tyst nu".
Och sen avbröt dom oss inte mer igår och har inte gjort det idag heller. Fast jag förklarade för dom sen att jag inte menar att dom inte får avbryta oss alls, alltså, om det hänt nått eller så så är det ju självklart att dom ska komma till någon av oss, och dom förstod va jag menade och att man faktiskt kan låta andra prata ibland.
För dom är verkligen extrema på den fronten, när Leah och Julia pratar så står världen still. :p

Har inte hänt så mkt mer idag, brorsan visade hur hans Pandora funkade, så har suttit och lirat massa gura nu på eftermiddan, jag och bror tänkte kolla en skräckis men han somnade innan jag hade hunnit bränna den så.. ja vi bestämde oss för att kolla imorgon ist, så gick han och la sig. Nu sitter jag här och käkar popcorn, fejsbokar och kollar 'Scrubs'.

Jo, igår kollade vi 'The Boondock Saints II All Saints Day', den var heelt okay fast inte ens i närheten av samma klass som ettan, fast det hade man ju redan räknat ut att de inte skulle kunna toppa den. :)

Cura, ut valeas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0