Music during epic moments of life..

JAAA, hur nice vore inte det. Fast inte bara under episka stunder, utan typ hela tiden. Allt får så bra sammanhållning med musik. Var och promenerade idag och öste musik på högsta volym. Det är som helt annat att göra saker med musik i öronen, och så känner man sig häftig, för musiken gör att varje rörelse flyter ihop och går liksom ihop med musiken. Fast sen kom jag på att.. alla andra vet ju inte hur häftig jag är, och hur bra jag rör mig till musiken för i deras ögon så är jag ju bara en vanlig snubbe, ute och går. Och därför vore det så jävla fett om det spelades musik hela tiden, typ från himlen, eller marken.. Då hade allt flytit på bättre, och allt hade bara varit.. bra! Jag skulle förbi ICA och handla lite prylar när jag var påväg hem, och när jag kom till parkeringen så började Rammstein - Sonne och jag ökade takten för att tajma dörröppningen med när låten bryter ut och blir AWESOME, och jag lyckades perfekt. Just när dörrarna öppnades så bröt låten ut och jag bah: "OH..MY..GOD, I'M SO FREAKIN BAD-ASS" 
Jag bara väntade på att alla skulle vända sig om och titta på mig, det hände inte... Men de var fett ändå! Tänk om andra fått se/höra och uppleva den stunden med mig, det hade vart stort, som värsta actionhjälten. Det var helt fantastiskt! :D
Jag vandrade runt där på ICA och tittade på saker, plockade lite av varje, bland annat lax, saft och småplättar till flickorna. Och hela tiden tänkte jag på alla andra där inne i affären, va tråkigt dom såg ut att ha det, liksom lååångdraget och jobbigt. Själv hade jag hur kul som helst! Musik är fan det beesta. När jag hade handlat klart så gick jag mot kassorna, åh nej, feting kö, god dammit. Jaja, inte gör'e nått, jag har ju min musik så jag gick mot kassan och just när jag skulle bli svänga in i kön så kom det en tjej och öppnade en ny kassa, precis när Billy Talent - Dead can't testify började, och jag kände en euforisk känsla dra över hela min kropp. Vilket flyt man kan ha ibland, haha jag började skratta. Det gjorde inte dom i den andra kön, för jag hann före dem. HAH! :)

Efter mina fantastiska upplevelser på ICA så gick jag hemåt, halvvägs hem så kom jag på att jag inte hade köpt nått "kul" till tjejerna, så jag vände och gick tillbaka, upp för den långa backen och in i affären igen, köpte 2 såna där Fruit Shots, och sen gick jag hemåt igen. Nu hade det hunnit bli mörkt och lite kallt och min näsa rann som en kökskran med trasig packning. Jag har blivit förkyld + att den här jävla katten här INTE hjälper min tillfrisknad, allergi 24/7 och förkylning på det = inte kul. Sen är det ju lite kul att när jag får allergikänning så får jag även astma och jag tål inte min astma medicin. Ironi?

När jag kom hem så gjorde jag plättar till Leah och Julia, sen gjorde vi dom iordning för sängen, och brorsan sövde dem medans jag lagade våran mat. Grillad kryddig fläskfilé m. smörslungad stekt pottis och chilibeasås. Det var gött, till det tog vi ett glas Castillo de Anna och kollade Mythbusters.

Idag har jag jag bråkat på flickorna om att dom ska städa, dom är nämligen grym på att dra fram leksaker.. och sen bara låta det vara. Det är inte jag nå vidare fan av, och hade jag hållt räkning på hur många gånger jag bett dom städa under dagen så hade jag ändå inte vågat skriva ner det här för då hade ni tappat hakan.. Dom är ta mej fan extrema.

Jag: Städa nu!
Leah&Julia: Okeej då.

10 minuter senare..

Jag: Städar ni?
Leah&Julia: Naae.
Jag: Men städa då!
Leah&Julia: Ja vi lovar. 

20 minuter senare..

Jag: Ni har ju inte ens börjat städa!?!
Leah&Julia: Nä, vi ska städa nu fabbo.
Jag: Bra, tack!

1 timme senare..

Jag: Ni städar ju fortfarande inte!
Leah&Julia: Nä. Förlåt för att vi inte har städat.
Jag: Ni behöver inte säga förlåt, men lova inte att ni ska städa när ni inte gör det. Det är inte snällt.
Leah&Julia: Okej, förlåt!
Jag: Åh, jajaja städa nu.

OSV... Det har alltså utan att överdriva, tagit en hel dag för dom att städa nått som borde tagit typ 10 minuter max. Men antar att det tar sin tid när man måste testa mammas skor, byta kläder 78 gånger och kissa 300 gånger i timmen. :b


Igår kollade vi 'Law Abinding Citizen' för er som inte sett den är det ett måste! Den är utan att överdriva en av dom bästa filmer som någonsin gjorts, EVVAH! Och när bror gick och la sig så satt jag uppe och lyssnade lite klassisk musik, klassisk musik är fan bra. Det är trist att man aldrig tar sig tid att lyssna det då det inte är nått man kan slänga på bara sådär. Eller alltså, man kan ju.. Men det gör sig bäst om man har lite tid över och inte behöver tänka på annat. Så det är bra, mer klassisk musik till folket! (Y) 


Nu sitter jag här med ett glas vin och kollar Dödligt Vapen 4, kult rulle. :)
Och nu har jag inge mer att skriva så.. PZ!


Kommentarer
Postat av: Emma

Men äntligen uppdaterar du, och bara för att du gör det så tänker jag inte läsa i tysnad något mer ;)

2010-03-06 @ 10:36:20
URL: http://emmawik.blogg.se/
Postat av: Jag, jag, jag!

Jaså, ett hemligt fan? Inte illa, man kanske är lite utav en rocktsjärna ändå. ;)

2010-03-06 @ 15:40:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0