Räddningsexpedition!

Igår var vi på 'Lekrymden' och rockade, fast först hade jag lite missions att ta hand om, så jag släppte av brorsan och ungarna där och sen begav jag mig, bland annat till bolaget och hämtade en 12årig Glenfiddich och en tetra vino, som fint att ta en liten jamare efter dessa fartfyllda dagar. Efter mina åtaganden åkte jag till lekrymden, brudarna hoppa hopptält, jazza runt i tub-labyrinten, åkte kana, cykla och åkte rymdraket. Jag käkade broccolipaj och läste 'Illustrerad Vetenskap' och bror läste 'NU' som vanligt, och jag bah my good så ytligt, snacka om att handmata materialismen. :D

När kidsen lekt av sig så åkte vi hem, lite streeessigt var det för brorsan skulle med bussen 19:20 och giivetvis hamnade vi i bilkö, och då menar jag tidernas jävla bilkö. Men det gjorde inget för under tiden passade jag på att vara lite snäll och lysa upp min väns vardag med ett SMS. Det är en ny grej jag håller på och testar, typ att va.. snäll. Har kört på det nu typ 2 veckor och OM jag har blivit snäll, snällheten personifierad kan man nästan säga. ...Btw, hon blev glad, och det kändes som att jag hade vunnit ett stort slag då denna tjej inte är vilken tjej som helst, hon är ond ända in i benmärgen. (Tycker dock inte jag, men hon gör det) Född elak som hon själv brukar säga. Men igår så lyckades jag nog minsan sätta en liten färgklick på hennes mörka hjärta. 1-0 till godheten! :)

När vi kom hem så gjorde jag "chikki-nuggis" till ungarna och så fick dom titta på 'Räddningspatrullen' till maten och jag brorsan kollade lite av 'Kill Buljo' innan han skulle åka, han frågade om jag skulle ha en liten jamare men jag tackade nej för jag hade inte äntit nått och tänkte få i mig lite mat innan jag tog mig an den katten. Haha, vi skratta så vi dog till 'Kill Buljo', den är så jäävla störd! Tiden flög iväg och brorsan var tvungen att damma, puss och kram till flickorna sen sprang han upp till bussen och jag gjorde iordning ungarna för sängen, sen la vi oss under täcket och läste bok, och JUST när dom hade börjat lugna ner sig och komma in i sleeping mode så ringer bror: "KLÄ PÅ FLICKORNA, DU MÅSTE KÖRA MIG TILL NORRTÄLJE" - "Vaf.. jaha, jaja"
Jag sa till ungarna att vi måste åka på räddningsexpedition och att vi inte har tid att klä på oss eller nått, ner i overallerna med dom, i bara trosorna, på me mössa och skor sen slängde jag in dom i bilen, dom hade ASKUL! Det kan man ju förstå, ute och ränna med farbror mitt i natten. Dom skrattade ordagrant hela vägen ut från Väddö! Vilken jäkla tur att jag inte tog den där whiskyn tänkte jag! Stressade som fan körde vi mot Norrtälje och helt plötsligt springer det ut 3 äldre barn och en jävla ponny på vägen. Jag PALLNITA och lyckades med nöd och näppe att inte plocka alla 3 plus den där jävla hästen. "Va i helvete, hände det där just, och såg jag en ponny?" frågade jag brorsan - "Oh ja, vilka jävla dårar" svarade han.
Va är man för förälder som låter ungarna ränna på vägen i mörkret UTAN lysväst och med en jävla häst i ett snöre?! Kändes som att vi hade hamnat mitt i 1600-talet. Helt sjukt!

Hur som helst, vi hann med 20 sekunder till godo och jag och ungarna åkte hem igen. Jag sa till dom redan i bilen att.. När vi kommer hem så är det bums i säng och vi hinner inte läsa nån bok. Tänkte det kommer aldrig gå vägen men hör och häpna. När vi kom hem så klädde jag av dom och tittade på dom med min kommer-ni-ihåg-våran-deal blick och de hämtade varsitt glas vatten och gick och la sig utan att jag ens sagt nått. Fan man är pedagogisk tänkte jag, behöver inte ens prata så förstår dom! :D

När dom hade somnat så gjorde jag pasta m. ost&skink sås, och den var fett nice! Sen tog jag en whisky, kollade teve och lirade gura. :)


Klockan ringde 07.25 och jag öppnade ögonen och tittade ut, snöstorm 2010. Hujja, burr när det är sånt här väder så får man mysa extra länge under täcket sa jag till flickorna, det tyckte Leah lät som en jättebra idé för hon är väldi morgontrötter, precis som jag. Julia däremot låg och pratade om det ena och det andra, till slut hade vi alla somnat igen.

Lite senare.. Vaknar av att Julia sitter bredvid mig och ber mig hjälpa att dra upp dragkedjan på hennes klänning. Leah vaknar och säger: "Åh nej, vi har sovit för länge" Mjao, tror inte ni missar nå superviktiga saker på dagis, leksakerna ligger nog kvar ändå. :b Vi klev upp och käkade frulle. Sen gick vi ut i snöstormen, det va lite drygt. Jag lämnade dem på dagis och sedan gick jag hem och kollade 'Alla älskar Raymond' sen somnade jag på soffan.
Klockan ringde 12.45, upp och klä på sig och hämta ungarna. Har det slutat storma måntro, NÅ NÄ. Det var om möjlig ännu värre, hoff. Jeje, gick ut i kylan och vallade hem ungarna, vi höll på att gå vilse sån storm var det...
Nae, inte riktigt så, men vi lekte det. För om vi inte hade hållt på att gå vilse så hade vi inte kunnat äta isglass och prata om den gången vi nästan gick vilse när vi kom hem. :D

Nu har vi ätit middag och till middagen kollade vi 'Familjen Flinta' och nu leker kidsen och jag ligger på soffan, mätt som en julgris. Ska snart börja försöka varva ner dem för natta. Lär ju gå bra!

Leah och Julia, sötast i världen..

Julia: Fabbo!
Julia: Fabbo!
Julia: Fabbo!
Nyvaken jag: Va är det hjärtat?
Julia: Jag älskar dig Jonas!
Nyvaken överlycklig jag: Nåå rumpan, jag älskar dig också!

Leah: Att.. Joonas.
Jag: Ah, va är det hjärtat?
Leah: När bäbisen kommer så ska jag ta hand om den.
Jag: Nå va gullig du är, jag tror ni kommer bli jätte bra barnskötare.
Leah: Ja, till och med ensamma.
Jag: Jao, ja när ni blir äldre.
Leah: Ja, fast jag vill inte byta blöjja.
Jag: Haha, OK!

Leah: Fabbo kom hit!!
Jag: Ja?
Leah: Jag älskar dig fabbo!
Jag: Älskling, jag älskar dig ockå!

Julia: Är jag fin nu?
Jag: Gumman, du är alltid fin!
Julia: Jaha. (?)
Ikväll kommer bror från kurs, kort sväng denna gången, 1 dag, fyfan va drygt! :b
Vi ska väl ta en whisky och kolla 'Kill Buljo' sen tänkte jag att vi skulle se 'Law Abinding Citizen' den är fööör jävla bra! Sen vet jag väl inte, sova står väl rätt högt på min 'To do list' då jag inte sovit ordentligt på över 2 veckor. Det är hårt att ligga på topp.

"Åh Jompa, jag har inga trosor på mig" - "Voi sataan du är glömsk"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0